close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

גמילה מאלכוהול- מהר, לפני שיהיה מאוחר מדי

מערכת שורשכג אלול, תשעח03/09/2018

זמינותו הגבוהה של האלכוהול לכל דורש מעל גיל 18, הופכת את ההתמכרות לאלכוהול לחמורה ומדאיגה אף יותר

תגיות:
על אף שברמה המוסרית, שימוש בסמים נחשב לדבר אסור בעוד ששימוש באלכוהול נחשב לדבר מותר ואפילו חיובי, בסיטואציות מסויימות. בפועל מדובר בשתי התמכרויות מסוכנות באותה מידה, וזמינותו הגבוהה של האלכוהול לכל דורש מעל גיל 18, הופכת את ההתמכרות לאלכוהול לחמורה ומדאיגה אף יותר. התמכרות לאלכוהול, מעבר לפגיעה החמורה שלה בתפקוד היומיומי, הינה בעלת השלכות חמורות מאוד על הבריאות, במיוחד על הכבד אך לא רק. על כן, אם אתם או קרובי משפחה שלכם סובלים מהתמכרות זו, אתם רוצים לבדוק כמה שיותר מהר את האפשרות של שילובים בתכנית גמילה מאלכוהול, הדומה במובנים רבים לתכנית גמילה מסמים.

מה עושים אם המכור לא מעוניין להיכנס לתכנית גמילה מאלכוהול?
במרבית המקרים, את הצורך הבוער שלכם לגמול את קרובכם מאלכוהול לא ירגיש אותו קרוב בעצמו, ולכן יביע התנגדות נחרצת לרעיון. ישנם מקרים שבהם באמת לא תוכלו לעשות דבר בעניין, ותצטרכו להותיר אותו לגורלו. יחד עם זאת, אי אפשר ליפות את העניין – אם הנושא חשוב ובוער בכם, יהיה עליכם לבצע עבודה סיזיפית של שכנוע מול הקרוב שלכם. יחד עם זאת, תוכלו גם להיעזר בשירותים מקצועיים, שיסייעו לכם עם מסרים שתוכלו להשתמש בהם בכדי לקרב את קרובכם כמה שיותר לרמת מוכנות מתאימה, לפחות להגיע לפגישת היכרות. מכוני גמילה מאלכוהול ומכוני גמילה מסמים, מספקים שירותי ייעוץ, ליווי וסיוע גם לבני המשפחה, הן במאמץ להביא את המכור לתכנית הגמילה, והן לאורך תכנית הגמילה וגם לאחריה.

האם תכנית הגמילה מבטיחה גמילה לכל החיים?
התשובה היא כמובן לא. אין אף תכנית גמילה שיכולה להבטיח גמילה במאה אחוז לכל החיים. התמכרות היא צורת התנהגות טבעית של האדם, והיא יכולה להופיע בכל שלב בחיים ובמגוון רחב של סיטואציות וחוויות. בהתאם לכך, גם אנשים שעברו תכנית גמילה מאלכוהול או מסמים, עלולים בעתיד לחזור לסורם במידה וייקלעו לסיטואציות הלא נכונות. במסגרת תכנית הגמילה, מוטמעים בנגמל שורה ארוכה של מסרים שאמורים לסייע לו בהמשך הדרך בהימנעות ממצבי סיכון לחזרה להתמכרות. בהיבט של אלכוהול למשל, המגבלה לרוב היא מאוד ברורה – אין להתקרב יותר לאלכוהול, שכן מספיקה כוסית אחת בכדי לעורר שוב את יצר ההתמכרות. הנחיות דומות ניתנות גם לעוברים גמילה מסמים, ובנוסף לכך נלמדים כלים פסיכולוגיים לזיהוי מצבי סיכון שלא כדאי להתקרב אליהם, וכלים לחיזוק כוח הרצון ולהגברת השליטה על דחפים אימפולסיביים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה